widgeo.net

2014/03/24

فستان الفرح وصنية الرز



ازحت تلك الجريدة التي اقرأها منذ اكثر من ساعتين من امام عيني وانا انظر لتلك المرأة التي تزوجتها منذ عشر سنوات وهي تضع صنية مملوءة بالارز علي ساقيها وتتناوله باصابها واحدة تلو الاخري بهدف تنقيته ..

نظرت لجسدها السمين الممتلئ متخفيا بجريدتي وانا اتحسر علي تلك الفتاة التي كانت مثالا للرقة والرشاقة التي احببها وتزوجتها ..

وتسائلت في حيرة لماذا تفقد المرأة انوثتها وتهملها بعد ان تتزوج ؟ أما عادت تعد نفسها انثي ؟!

واين ذهبت رقتها المتناهية وصوتها المنخفض من كثرة حياءها ؟

نظرت الي بتمعن وقد لاحظت اني اختلس النظرات اليها من خلف الجريدة قائلة بصوت مرتفع وكما اني اقف في شارع اخر : في ايه بقالك ساعة بتبصلي اوي , اول مرة تشوفني بنقي رز ؟!

لم اكن علي استعداد نفسي لابدأ الشجار المعتاد في يوم اجازتي فتنهدت بحرارة ولم اجب وعدت اقرأ جريدتي من جديد ولازلت اتعجب منها !!

‏*‏*****

افقت من تخيلاتي علي صوت خطيبتي الرقيق الهادئ وهي تشير بأصبعها في احد المجلات علي احدي فساتين الزفاف استعدادا لحفل زفافنا بعد شهرين علي الاكثر قائلة : أحمد .. ايه رأيك في الفستان ده شيك اوي صح ؟

وجدت نفسي اتطلع اليها مذهولا واجيبها في حدة : لأ وحش أوي يلا عشان اروحك !!

‏^‏_^
تمت

Comments
6 Comments

6 comments:

faroukfahmy said...

صدقت با كارمن ماهذا الاهمال الذى يصيب المراه وتفقد الشئ الجميل الذى لولاه لما تزوحها الرجل
ياريت كل الستات تقرأما سطرته انا ملك لصالحهن

ذو النون المصري said...

قصيرة جدا
سريعة جدا
ممتازة

P A S H A said...

جميلة يا أستاذة
:)

نيللي علي said...

جميلة كارمن ..عجبتني..الحياة إيقاعها سريع ..بس طبعا ده مش حجة ..لازم الإنسان يهتم بنفسه طبعًا :)

EMA said...

طب ليه أحبط البنت كدة هههههههه

تسلمي يا كارمن ..جميلة جدا

تسلم ايدك

رحاب صالح said...

هههههههههههههه
صح جدا والله معاك حق
انا كتير شوفت ستات اتغيروا للنقيض بشكل بشع بعد الجواز
مع ان المفروض العكس الي يحصل انهم يهتموا اكثر بنفسهم

Post a Comment

عذرا على التاخر فى الرد على التعليقات ولكنى حتما ساعود لارد عليها لاحقا .. حقا اسفة بشدة

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:

Free Blog Templates